12 Mac 2012

Amuk, askar AS tembak mati 16 rakyat Afghan

sumber: Utusan Malaysia
 
KABUL 11 Mac - Sekurang-kurangnya 16 orang terbunuh hari ini apabila seorang askar Amerika Syarikat (AS) yang berjalan kaki meninggalkan pangkalannya di selatan Afghanistan melepaskan tembakan ke arah penduduk awam Afghan.
Askar itu ditahan sebaik sahaja dia kembali ke pangkalannya, menurut satu kenyataan daripada Pasukan Bantuan Keselamatan Antarabangsa (ISAF) yang terletak di bawah Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO).
"Seorang anggota tentera AS ditahan hari ini berhubung satu insiden yang menyebabkan kematian penduduk awam Afghan di wilayah Kandahar," menurut kenyataan itu.
Seorang pegawai Barat berkata, askar itu keluar dari pangkalannya dengan berjalan kaki (pada awal pagi ini) dan mula melepaskan tembakan, sebelum kembali ke pejabat dan ditahan.


# wanpiece - jika di tempat lain dengan pasukan selain Amerika pasti akan dihalau keluar dari negara berkenaan contohnya tentera syria yang di halau keluar dari labenon selepas peristiwa kematian bekas perdana menteri Rafik Hariri....

kita tunggu dan lihat...Apakah Hamid Karzai....lebih pentingkan Amerika atau rakyatnya..... apa yang pasti moga orang islam yang terbunuh itu syahid dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman......moga ALLAH lah yang membalas perbuatan orang2 yang zalim.....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...