12 April 2010

My Job

salam,

aku nie sebenarnya technician jer.. kerja kat UiTM....
emmm UiTM maner.... pikir la sendiri.. hehehe

Tapi kerja aku tak sama macam technician yang lain kat tempat kerja lain... orang lain pagi² dok sebuk buka lab pagi².. aku relek jer... hehehe... coz aku tak jaga lab... tapi lebih kepada costomer support.. eceh... cakap omputih pulak.

Kerja nie advanture sket... coz mesti selalu jumpa masalah baru... especially sekarang nie user (lacturer n student) majoriti ada labtop... aku jer yang sadis... pakai pc jer lagi.... tapi pc aku pwer... hehehe. Balik pasal labtop.... memang hari² dok check labtop... n biasa orang lain tak sentuh lagi labtop baru, aku dah sentuh dah... biasa check wifi la... webcam la... virus la... n kadang² format skali.... kalo student cas la... maner bleh free... hehehe... masyuk sket.... tapi korang sumer jangan salah paham... spec job aku tak termasuk repair labtop student... tuh wat part time jer.... pas waktu kerja.

kalo time bz ..... pas jer kerja... dari pkl 8mlm sampai pkl 3 pagi dok repair labtop... (tuh yang bini aku cari lain tuh... hehehe) kadang sampai 5-6 biji kener repair dalam sehari... penat memang la penat... tapi tuh semua aku wat untuk knowledge.... ada jugak labtop user yang aku repair... aku bagi free ajer... biasa time hati baik gila² la...... bini marah gila kalo tau, aku repair labtop free.... emmmm nak wat camner .... dia tak wat benda tuh... biasa kalo aku repair free tuh mesti specail case.... bukan labtop awek comel tau... tapi memang prob labtop tuh lain dari yang lain.... kadang orang tak nampak semua tuh... tapi aku yang dok repair labtop ari², aku tau la... knowledge yang aku dapat tuh lebih berharga dari duit yang orang bagi.

Melalut plak.. kerja hakiki aku, banyak kepada on call services... kalo tak der call, tak der kerja la.... tolong sket yer... kerja banyak gila coz hari² ader jer user yang prob.... bayangkan tempat aku kerja termasuk staf, pensyarah n student ada lebih kurang 13k.. ... tapi aku tak serve semua.... tapi memang hari² ader jer prob la... so far aku enjoy sangat wat kerja nie.... paling wat aku enjoy bila ada user bawa labtop dia jumpa tech senior.... n tech senior tuh pening² lalat repair labtop tuh (kes tak pernah jumpa problem la tuh) n bila user tuh jumpa aku tak sampai 5min prob dia selesai.... memang enjoy gila.... hehehe.... kira aku nie pwer la... hehehe

-- peace to all --

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...