19 Julai 2010

Susah Payah tapi itulah kehidupan

salam

Sudah lama rasanya, saya tidak update apa² dalam blog ini.. coz sibuk dengan macam-macam perkara.... tetapi paling penting sebenarnya tiada cerita dan berita yang perlu saya khabarkan... emmm... mungkin ada sedikit adakalanya tetapi ditangguh dan ditangguh hingga lupa awal dan habis ceritanya.

Apapun..... saya coretkan sedikit peristiwa sejak dari hari jumaat yang lepas.... sebenarnya saya minggu lepas tidak berapa sihat... selesema dan demam yang tidak pulih². Tengah malam mula badan panas kemudian tengahari kembali OK.... namun Alhamdullilah... masih dipanjangkan umur untuk terus berbakti dan beribadat.

Khamis
Saya cuti pada hari tersebut tidak sihat... selesema teruk... makan ubat n bangun tengahari... kebetulan isteri dan anak ada sekali (saya telah rujuk dengan isteri sejak 21 Jun). Tapi macam biasa, petang OK pula... cadang nak ambil MC tapi segan pulak nak p klinik coz dah sihat so apply cuti ajer la... malam tuh macam biasa, saya n geng main badminton di Bota.

Jumaat
Kerja macam biasa.... sibuk sikit... tapi semuanya macam biasa ajer.... petang saya jalan² di Ekspo ICT di DSI... kebetulan hari akhir... dan Din la yang mula² bawa ayam AYAMAS.... rasa cambest pulak.... so p beli 1 set... memang best pon... patut la depa angkut... hehehe..... malam tuh lepas makan malam... saya, isteri n anak² bawa kereta pulang ke Terengganu.... kalo ikutkan isteri pulang ke Terengganu pada hari selasa sebelum nie (menyelesaikan proses pertukarannya dari Terengganu ke Perak) tapi sebab tak sihat n dapat MC dari klinik... so postpond ke hari jumaat.... cadang nak balik hari sabtu tapi adahal pulak hari ahad so bertolak ke Terengganu malam tu juga.

Perjalanan macam biasala... sebenarnya saya amat letih so sampai sahaja di Batang Kali (rehat sekejap). Dari rumah ke Batang Kali ikut jalan lama n memandu tanpa henti. Kemudian naik Genting dan turun di Karak seterusnya masuk LPT. Tapi badan penat sangat... sampai di Temerloh.... rehat n tido sekejap.... dah ok sket ... sambung memandu sampai di Gambang n rehat lagi... sambung sikit lagi... tak larat sangat... Rehat n tidur di RnR Kuantan... hingga pukul 6.30pg... lepas subuh... sambung memandu dan sampai di rumah mentua jam 8.00 pagi.


Sabtu
Sampai sahaja,  tak sarapan pon sambung tido sampai tengahari (penat sangat kot)... mentua tak bising pulak... hehehe....maybe paham kot or malas nak bising... hehehe.. apala punya menantu... petang pon tak banyak aktiviti nak di buat coz kener selesema teruk.... keluar bilik pon untuk makan, solat n mandi jer. Malam jam 9.00 bertolak balik ke Perak naik bas Utama Express . Dalam bas pulak asyik tido jer... kecuali semasa bas berhenti. sampai kat Ipoh (jam 4.30) tak nak tido dah... maybe takut kalo tido terlepas pulak sampai Lumut. Turun di UiTM (parking kereta di UiTM) n memandu balik rumah... sampai di rumah dah dekat jam 6 pagi. Lepas subuh n mandi sambung tido

Ahad
Jam 10.00 bangun n bersiap coz ada program LPP di UiTM. 1st time jadi fasi... pengalaman yang amat berharga.... dengan tak bersedia apa² pon so main belasah jer ikut modul yang dah disediakan... nasib baik la budak² paham n follow jer modul tanpa banyak songeh sangat... so aktviti..... walaupun tak la enjoy sangat tapi boleh la... untuk kutip pengalaman... tapi pada diri sendiri... rasanya banyak la buat kesilapan

a) perancangan - tidak pandai lagi merancang dan melaksanakan aktiviiti dengan baik dan berkesan walaupun dah ada guide tapi macam ada tak kena.
b) timing - bila perancangan dah hancus.... si timing pon hancus juga la
c) recovering - sebab memang tak bersedia so tak da la buat backup plan... so akhirnya program yang sepatutnya habis pukul 4.30 saya habiskan awal... rasa bersalah pon ada.. .rasa lega pon ada

Namun dalam hati banyak belajar macam² perkara n bukan mudah nak menjadi fasi yang baik.... tapi rasanya jika ada markah untuk kehadiran dan kemampuan saya melaksanakan aktiviti hari nie.. rasanya boleh bagi 3 bintang kot..... yang penting untuk masa yang akan datang bersedia n berani baiki kelemahan diri

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...