01 Julai 2010

Mencari Punca dan alasan

salam

aku n geng pada malam nie n macam biasa la main badminton di felcra nasaruddin... aku memeningkan kepaaa sikit ari nie dengan minta tolong Afif amik aku dalam pukul 8.30.... alhamdullillah.... sampai n kami bergerak ke check point di jalan masuk felcra nasaruddin jam 8.35... lewat sikit .... dan din dah sedia menunggu... awal pulak mamat nie malam nie... hehehe... aku pakat ngan afif tak bagi tau din yang aku tumpang afif...

Memang rutin sebenarnya kami akan bergerak masuk dari check point ke felcra beramai-ramai.... so saper yang paling awal akan tunggu la yang lewat sikit.... n malam nie din la yang paling awal.... manakala aji pulak yang paling lewat.... tengah dok sibuk menunggu..... aku SMS usop.... (malam nie usop join coz besok malam dia tak join)... katanya dia dah lama sampai.... so kesian pada usop.... aku minta afif masuk dulu..... din tunggu.... tengah on the way... din pulak tepon aku n tanya di mana..... aku cakap la on the way..... dia kata dia nak tunggu... aku cakap balik... masuk la dulu coz aku lewat sikit (padahal aku dah jalan dulu coz aku tumpang afif n din tak tahu).. lagipun aku kata padanya usop dah sampai.

lepas tuh aku tanya afif... apa dia kelentong din... sampai din tak perasan aku tumpang afif... padahal kereta kami berselisih sebelah² jer tadi... afif dengan rileks jer kata... dia tumpangkan mamat indon.... ceh kurang asam... kata aku nie mamat indon....... kononnyer nak kener kan din.... memang dia terkena la jugak... tapi aku pon kener balik.... mamat indon.. .cis.

sampai di dewan pulak... sikit depress... dewan pulak kunci... hampeh.... baru jer kami nak start main.... ada pulak budak main sepak takraw join... cis.... memang 2x hampeh..... macam tak der ari lain pulak nak main takraw.... petang ke bukannya tak bleh main... nie baru jer nak smash.... bola takraw sesat lalu kat gelanggang kami... memang menekan perasaan.... tapi nak wat camner ... tempat orang ... sabar jer la

Namun... malam nie memang mengecewakan.... banyak pukulan tak kener.... kalah pon banyak kali.... yang paling tertekan bila aku n afif vs aji n usop... kami dah leading 16-8.... tapi end game depa menang.... start dari mata 9 sampai 19.... satu orang servis.... menang aku sendiri tak percaya... tapi nak wat camner.... dah ditakdirkan begitu....

Beberapa rumusan pro n kontra malam nie
  • gangguan gelanggang coz gelanggang sebelah kami main takraw dengan bising + bola sesat... tekanan
  • mutu bulu tangkis amat mengecewakan... sampai tahap kami bercadang nak beli shuttle murah jer pas nie.
  • biasa lampu tak buka semua..... so bila lampu buka semua.. di awal game... banyak pukulan tak kena atau kener bingkai... smash kener bingkai atau bola tak turun atau sangkut di jaring..... namum menjelang pukul 11 semua kembali normal.
  • daripada minggu lepas, aku telah buat servis di posisi yang lebih tengah.... masih belum cukup mahir tetapi ada peningkatan..... malahan banyak kali juga dapat mata percuma bila pihak lawan gagal mengembalikan shuttle dengan sempurna.
  • jika diukur kualiti kepuasan permainan dan kualiti permainan aku ... .rasanya cuma sampai 60% sahaja... amat rendah dan mengecewakan

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...