11 Jun 2010

Apa dah jadi

salam

malam nie permainan badminton amat mengecewakan

Datang ke dewan sekitar jam 8.30, baru Udin sahaja yang ada.... dewan pulak kebetulan kener di kemaskan coz sebelum nie ada kursus di jalankan. Maka kerusi dan meja perlu di susun dan di alihkan ke tempat yang sesuai.

Masa dok susun kerusi ada la sampai lagi 3 orang n kami sama-sama susun, dekat jam 9 baru start main badminton... agak lewat juga coz plan 8.30 bleh start dah... dalam pukul 9.30 baru ramai sket, cukup la 8 orang... boleh la.

Tapi permainan aku malam nie memang amat mengecewakan, serba tak kena. 'pair' dengan sapa pon kalah. Salah satu sebab di bawah mungkin adalah punca

1) tak cukup panas... biasa malam rabu main juga... tapi minggu nie disebabkan tak cukup korum.... cuma malam nie jer dapat main.... mungkin keadaan nie jadi punca... skill n teknik tak berkesan
2) biasa sebelum main dok beli 100 plus sebagai penjana tenaga.. tapi malam nie lupa nak beli so mungkin mengganggu sedikit prestasi permainan (letih dan tak cukup tenaga la kot)
3) malam nie pakai stoking baru n memang tak selesa coz stoking nie kainnya licin so masa main memang amat tak selesa terutama ketika berlari dan berhenti..... rasa seperti tiada cengkaman.
4) keaadaan dalam dewan yang sedikit panas dan agak berserabut coz banyak kerusi dan meja.... sebelum nie gelanggang agak lapang.... mungkin ada sedikit gangguan dari segi mood permainan
5) boleh jadi juga 'pair' lawan aku malam nie agak sedikit hebat dan serba menjadi lagipon malam nie 'pair' aku kalah pon sumernyer tipis jer.

apa pon alasan tidak boleh tidak kener la jugak muhasabah diri.... aku masih perlukan banyak latihan dan tingkatkan lagi kecergasan serta kawalan bola... malam nie permainan net memang tak menjadi... smast juga banyak yang sangkut..... servis juga mengecewakan.... InsyaAllah masih boleh dipertingkatkan dari semasa ke semasa.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...